Op deze site vind je enkele programma's met source code die ik vroeger in Quick-Basic heb geprogrammeerd. Ik heb de programma's ook gecompileerd zodat ze ook standalone zonder het programma QB zijn te spelen. Aangezien QB een DOS-programma is raad ik aan om DOSbox te gebruiken om de spellen cq programma's te gebruiken. Daarnaast is er ook een open-source compiler beschikbaar waarmee QB programma's ook in Windows Vista en hoger gedraaid kunnen worden zonder tussenkomst van DOSBox. Zie hiervoor de site van www.QB64.net.

Peddel-1

In 2003 zag ook het voorlopig laatste QB-spel het levenslicht. Peddel 1 is gebaseerd op bestaande spellen waarbij het de bedoeling is om met een bal verschillende blokken kapot te maken. De bal mag echter niet in de afgrond vallen en moet tijdig met de peddel weer omhoog gekaatst worden en gestuurd naar de resterende blokken. Peddel 1

Lingo-2

Na een onderbreking van een paar jaar van actief programmeren zag in 2003 het spel Lingo-2 het levenslicht. Het spel is gebaseerd op het televisieprogramma LINGO. Het programma 'Lingo 1' is nooit een volwaardig programma geworden. Lingo2

Klok

In 2000 gemaakte analoge klok Klok

Jacht

2000 was een productief jaar. In 2000 zag ook het dobbelsteenspel Jacht het levenslicht. Dit spel maakt te volle gebruik van de lettertype-routine. Jacht

21'en

In 2000 is ook het kaartspel 21'en gemaakt. Dit spel werkt gewoon in screen 0 (geen grafische modus) en is dus op dus op de meest simpele computers speelbaar (8080). 21en

Boter-Kaas en Eieren

In 2000 heb ik ook het programma boter, kaas en eieren gemaakt. Hierbij is de computer wat dommer gemaakt om er voor te zorgen dat winnen af en toe ook mogelijk is. Dit spel maakt te volle gebruik van de lettertype-routine. BKE1

Iconmaker 1

Een in 1999 gemaakt programma waarmee iconen gemaakt kunnen worden (dit een een eigen bestandsformaat en dus niet leesbaar door windows). Daarnaast is er een basic routine bijgevoegd om de iconen in eigen programma's te kunnen verwerken. Iconmak1

Simulatie en berekening zijwaartse terwaterlating

In 1999 gemaakt t.b.v. een exo-opdracht voor Natuurkunde. Hierin zijn opgenomen twee programma's. Een programma welke een visueel beeld geeft van een zijwaarste terwaterlating van een schip. De ander geeft een berekening. zwtwl

QB-lettertypes

In 1999 heb ik een eigen lettertype ontwikkeld. Door deze ontwikkeling en de bijbehordene routines kon ik grafisch meer trucken uithalen met tekst in programma's. De procedure is verder ontwikkeld om ook teksten te kunnen vergroten. Met het bijgaande programma kon ik mijn eigen lettertypes maken. In het gezipte pakket zit ook het .BAS bestand met de procedure om grafische teksten te kunnen gebruiken in Basic. Fontedit

Lenstekening

In 1997 gemaakt programma welke op basis van brandpuntafstand, beeldafstand en voorwerpafstand een tekening maakt van lichtstralen door een lens heen. Lenstek

Woordenboek Nederlands-Engels

In 1996 heb ik ook een begin gemaakt met het maken van een digitaal woordenboek. De database is verre van af. Ijverige mensen zouden deze zelf af kunnen maken. Woordenboek NL-GB

Topo-1

In 1996 heb ik ook wat educatievere programma's gemaakt. Deze zijn echter niet allemaal geheel af. Een hiervan is topografie-programma waarbij door gebrek aan een goed grafisch prgramma er abstracte kaarten van Nederland en de continenten gebruikt zijn Topo1

Hangman 2

Sterk verbeterde versie volgde in 1996 mede door het gebruik van een routine op PCX grafische bestanden door QB te laten verwerken. Hangman2

Hangman 1

Het eerste echte programma wat ik gemaakt heb in QB dateert uit 1995 en was een variant op het wel bekende spel galgje. Hangman1